Kunstnerne i Art for Bees

Mød Stephen, Flemming og Thomas – bi-venner med kunstneriske swing:

FOTO: Thomas Kurek.

Stephen Freiheit arbejder som fotograf og billedkunstner. Det sort-hvide univers er ofte gennemgående i hans værker, en blanding af fotografi, kobberplade tryk, linoleumssnit og maleri. Hans værker er typisk billeder på tilstande og stemninger og har klare referencer til portræt- og kunstfotografiet.
Freiheit har en særlig kærlighed til Nepal og Tibet, hvor han har befundet sig meget gennem de sidste 15 år. I Samagaun på grænsen til Tibet har han blandt andet fotograferet munke og lamaer tilknyttet landsbyens kloster. Med hans egne ord udvikler opholdene i Samagaun sansen for kontraster og viser andre måder at leve livet på, som gør det yderligere interessant at fotografere jazzmusikere, skuespillere, forfattere og andre kulturpersonligheder på studiet i København. Inspirationen fra begge universer gennemsyrer Freiheits værker.
Læs mere HER

Flemming Quist Møllers værker har skabt stor glæde hos både børn og voksne gennem et halvt århundrede. Quist Møller har siden ungdommen arbejdet som både tegner, forfatter, filmskaber og musiker og er sin helt egen. Han har med sine særegne tegnefilm og børnebøger opnået klassikerstatus og i år kan han fejre halvtredsåret for udgivelsen af sin debutbog, Cykelmyggen Egon. Figurer som Snuden, Minibillen og Benny med det berømmede badekar er alle opstået gennem en tur i Quist Møllers kringlede hjerne. Han har gennem tiden frit boltret sig i mange kunstneriske discipliner og det er der kommet både plakatkunst, akvareller, collager og grafiske tryk ud af.

Thomas Agergaard er en mangefacetteret personlighed. Han er opvokset i en kunstnerfamilie og har siden ungdommen arbejdet med billedkunst, selvom han i dag mest er kendt for sit virke som jazzsaxofonist og komponist.
Improvisation er et greb, som Agergaard ikke kun bruger i musikken. En del af hans værker er med hans egne ord illustreret musik, skabt med en hurtig streg, som han komponerer ud fra – en improvisation, som på stedet udvikles til en komposition.
Agergaards værker kredser om utopiske universer. Mediet er ofte tusch eller akvarel på håndlavet papir og frem af nøje afstemte farvesammensætninger vælter huse, dyr, fantasivæsener og en original, Agergaardsk stemningspalet, der på emotionelt plan flytter publikum rundt i manegen.
Læs mere HER