Hvad får verdens største natur-NGO, WWF, til at gå ud og promovere honningbier, som var de indbegrebet af “wildlife”? Det korte svar er: Penge.
De hedder World WILDLIFE Foundation – WWF.
En kæmpe organisation med over 70 ansatte alene i Danmark.
Masser af biologer ansat.
Så hvor svært kan det lige være, at skelne mellem hvilke bier der er husdyr, og hvilke der er vilde?
Hvilke bier der er truede af udryddelse, og hvilke der ikke er det?
Meget, meget svært. Åbenbart!
Lige nu kan du ikke åbne en side på britiske BBC, uden at få en såkaldt “info-mercial” lige i hovedet.
Altså en reklame med indhold, som nogen har betalt for.
Dem der lægger navn til kampagnen, “Age of Change – The business of survival. Aspirational stories of humans in harmony with nature”, er ingen ringere end WWF.
“Reklame-features præsenteret af WWF og indholds-partnere” står der.
Jo, tak! To ud af otte “indholds-partnere” er BIAVLERORGANISATIONER!
Altså er to ud af otte af WWF´s “aspirational stories” er direkte REKLAME FOR HUSDYR!
WWF er helt nede i honningkrukken
Hvorfor WWF skulle synes, det er ok at kalde mere af det samme for “age of change”, er os en gåde!
Helt galt går det, når de kalder det, “Stories of hope”:
Hvis håb er det, at det skal gå, som WWF her viser, DE gerne vil have det til at gå?
Det er i hvert fald IKKE WWF´s vej, som VILDE BIER HÅBER, vi går ned ad!
Ikke nok med, at WWF´s arbejde tydeligvis går på at “redde” de bier, der ikke er truede.
Ved at lægge hele vægten på bevarelse af husdyrret, slæber organisationen endnu mere ved til et i forvejen hedt brændende bål: JO FLERE HONNINGBIER VI MENNESKER SÆTTER OP, JO MINDRE BI-MAD ER DER TIL VILDE BIER!
Her kan du se, hvilken pris vilde bier betaler, når vi sætter honningbier op.
Det ER ikke raketvidenskab!
WWF kan ikke dække sig ind under, at de ikke ved bedre!
Der er kun det økonomiske incitament tilbage, til at forklare, hvorfor WWF promoverer biavl, i stedet for at gøre en indsats for de bier, der rent faktisk ER truede: VILDE BIER.
Herunder kan du se de to biavler-videoer, som WWF lægger navn til skal være “The age af change” – “Stories of hope”.
Under overskriften: WONDERFUL WILDLIFE ligger en video “Paid and presented by Beeflow“:
Og så er der den her under overskriften “Future food”: “Paid and presented by BNP Paribas Asset Management“.
…og når du nu alligevel er på vej med WWF ned i honningkrukken, så kan du da også lige lære lidt om “protecting the pollinators” i historien om, hvordan “BARRY THE BEEKEEPER PROTECTS HIS HONEYBEES FROM PESTS”.
Hvad har noget af det med “Wildlife” at gøre?!?
Det er meget, meget svært at være optimistisk på vilde biers vegne, når dem der er virkelig store, og som påstår, de arbejder for WILDLIFE, i virkeligheden arbejder for fjenden!
STØT PLAN Bi´s ARBEJDE FOR DE BIER, SOM RENT FAKTISK ER TRUEDE: